درگاه مهندسی مکانیک
تبدیل انرژی - Energy conversion
 
۱۳٩٢/۱۱/٢٩ :: ۱۱:۱٤ ‎ق.ظ :: نويسنده : علی خادم

با گسترش صنعت فضانوردی انتقال حرارت در شرایط بی وزنی اهمیت ویژه ای دارد.
در این مقاله کارهای انجام شده در این زمینه که تاکنون انجام شده است به طور خلاصه مورد توجه قرار گرفته شده است.
چهار رژیم مختلف در جریان دو فازی در گرانش ناچیز مشاهده شده اس ت. مدلهای مختلفی که برای این رژیمها ارائه شده است، در این مقاله آورده شده است.

بحث انتقال حرارت در فرآیند جوشش در شرایط گرانش های پائین موضوعی است که امروزه در صنعت فضانوردی در زمینه بررسی تبادل حرارت کاربرد بسیاری دارد. از مواردی که جوشش در شرایط گرانش ناچیز اهمیت پیدا می کند می توان به کاربردهایی نظیر طراحی مبدلهای حرارتی فشرده در فضاپیماها، از بین بردن انرژی مازاد تولید شده، خنک کردن وسائل الکترونیکی مورد استفاده در سفینه ها، تصفیه آب های آلوده در فضاپیماها و همچنین خنک کردن هسته رآکتور های تامین انرژی سفینه ها اشاره نمود . علاوه بر آن بررسی تجربی جوشش در شرایط گرانش پائین میتواند در فهم پدیده جوشش تحت شرایط گرانش روی زمین نیز کمک کند چرا که نیروی گرانش به عنوان یک نیروی مخالف به عنوان عامل محدود کننده در حرکت حبابها و همچنین میزان انتقال حرارت تاثیر بسزائی بگذارد . در بررسی پدیده جوشش در شرایط گرانش ناچیز اثر نیروهای دیگر که در وجود نیروی گرانش قابل صرفنظر کردن می باشند، مانند کشش سطحی، اهمیت پیدا میکنند . علیرغم آنکه تاریخچه بررسی بر روی انتقال حرارت در جوشش با گرانشهای پائین به حدود چهل سال قبل باز میگردد اما بررسی ها در زمینه مکانیزم جوشش تحت این شرایط محدود مباشند . نکته قابل توجه در این تحقیقات آنست که علیرغم تفاوت عمده در فرآیند تشکیل و انهدام حباب بین شرایط گرانش زمین و گرانش ناچیز ضریب انتقال حرارت در این دو حالت تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند . در این مقاله به بررسی تحقیقاتی که اخیرا از طریق تجربه و یا مدلسازی عددی بر روی جوشش در شرایط گرانش ناچیز انجام شده است، پرداخته می شود.




ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : گرانش ناچیز / جریان دو فازی / انتقال حرارت / ماکزیمم شار حرارتی

۱۳٩٢/۱۱/٢٦ :: ۱٠:۱۸ ‎ب.ظ :: نويسنده : علی خادم


آموزش برنامه نویسی به وسیله نرم افزار متلب برای شما عزیزان؛ این بار به شکل پاورپوینت تهیه شده است، که امیدوارم در ارتقای سطح دانش و کیفیت آن به شما کمک کند...
لینک دانلود 
Regard 



موضوع مطلب : آموزش متلب / matlab learning

مجموعه ی فوق، شامل پکیج کامل آزمون های چهار موسسه آموزشی می باشد که در 39 مرحله آزمون خلاصه می شود...
این آزمون ها برای آمادگی در کنکور کارشناسی ارشد در رشته ی مهندسی مکانیک می باشد...  



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : آزمون های آزمایشی / کنکور کارشناسی ارشد / مهندسی مکانیک

۱۳٩٢/۱۱/٢۳ :: ۱۱:۱٥ ‎ب.ظ :: نويسنده : علی خادم


خودروهای هیبریدی
؛ عنوان پایان نامه ی پیش رو است. که به صورت پیش نمایش میتوانید دراینجا ملاحظه نمایید...

این مقاله در 9 فصل گردآوری شده است که با ارائه ی مطالبی جدید در صنعت خودروهای برقی و تحلیل و بررسی آنها، سعی شده است که این صنعت را در ایران مقایسه کرده و بررسی کند که در ایران با چه چالش هایی برای تولید انبوه این صنعت نوین مواجه است... 

فصل 1: مقدمه
فصل 2: استانداردهای خودروی هیبریدی
فصل 3: بررسی پیل های سوختی و باتری ها  در خودروهای هیبریدی
فصل 4: بررسی محرکه‌های الکتریکی  (موتورهای برقی)
فصل 5: بررسی موتورهای احتراق داخلی موجود در خودروهای هیبریدی
فصل 6: ترکیب بندی اجزاء خودروهای هیبریدی
فصل 7: بررسی سیستم های انتقال قدرت در خودروهای هیبریدی
فصل 8: بررسی سیستم تعلیق فعال در خودروی هیبریدی
فصل 9: نتیجه گیری و پیشنهادات 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : خودروهای هیبریدی / پایان نامه ی کارشناسی / مهندسی مکانیک / پروژه ی کارشناسی

سیلابس و چارت دروس کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در شاخه ی تبدیل انرژی...
شامل لیست دروس، رفرنس ها و منابع، جدول آرایش ترمی و ...
×دانلود لیست کلی×
×دانلود برنامه کلی× 
× دانلود چارت پیام نور × 



موضوع مطلب : مکانیک / کارشناسی ارشد / تبدیل انرژِی

۱۳٩٢/۱۱/٩ :: ۱۱:٠٩ ‎ق.ظ :: نويسنده : علی خادم

Nanoscale heat engine exceeds standard efficiency limit 

Detail —In 2012, a team of physicists from Germany proposed a scheme for realizing a nanoscale heat engine composed of a single ion. Like a macroscale heat engine, the theoretical nanoscale version can convert heat into mechanical work by taking advantage of the temperature difference between two thermal reservoirs. Because the single-ion heat engine is so small, at the time the physicists noted that it had the potential to tap into the quantum regime and experience quantum effects.

Now in a new paper, the physicists, from the Universities of Mainz and Erlangen-Nürnberg in Germany, have theoretically shown that a nanoscale heat engine can take advantage of nonthermal effects.

"Our theoretical and numerical findings show that the performance of quantum heat engines may be enhanced by coupling them to engineered nonthermal reservoirs, like squeezed reservoirs," said co-author Eric Lutz, Physics Professor at the University of Erlangen Nürnberg . "These results follow from the application of the second law of thermodynamics to a reservoir configuration that is more general than usually considered in textbooks. From a theoretical point of view, they indicate that the second law is less restrictive away from equilibrium."

In their paper, the physicists showed that when the high-temperature thermal reservoir to which the quantum heat engine is attached is "squeezed," the heat engine's efficiency at maximum power dramatically increases and can exceed the standard Carnot limit by a factor of two. Since the power of an engine vanishes at maximum efficiency, the efficiency at maximum power is the quantity of prime interest for practical applications. As an expression of the second law of thermodynamics, Carnot's result places a fundamental limit on a heat engine's maximum efficiency. However, this limit holds only for the particular configuration that involves two thermal reservoirs at different temperatures. The engine proposed here has only one thermal reservoir, since the reservoir that is squeezed is considered nonthermal. While thermal reservoirs are characterized only by their temperatures, nonthermal reservoirs can be controlled in additional ways, such as by squeezing.

As the physicists explain, squeezing is a quantum optics concept that has been shown to be a useful tool in high-precision spectroscopy, quantum information, quantum cryptography, and other areas. However, the use of squeezed thermal reservoirs in quantum thermodynamics has been largely unexplored until now.

The physicists' simulations showed that this heat engine can be experimentally realized with current technology involving a single ion and laser reservoirs. The simulations revealed that such a heat engine could realistically operate at maximum power with an efficiency that is up to four times larger than the efficiency obtained with two thermal reservoirs, and a factor of two above the standard Carnot limit.

In the future, these dramatic improvements in efficiency through squeezing could lead to the realization of more efficient nanoengines. "We succeeded recently to trap ions and plan to verify the predicted results in the lab," Lutz said. "We are currently investigating heat pumps and the options to scale the number of ions up."

Source: Phys Org.
Posted by: Er_SanCh



موضوع مطلب : mechanical engineering / thermodynamic

 
درباره وبلاگ
سیدعلی خادم

|" MSc Degree at Mechanic - Energy conversion" | کارشناس ارشد مرکز واحد تحقیقات و توسعه و مهندسی شرکت برنا صنعت توس www.bornasanattoos.com | مدرس حل تمرین دروس کاردانی مکانیک در دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور | تدریس و آموزش نرم افزارهای تخصصی مهندسی مکانیک در تحلیل های سیالاتی و جامداتی، و کدنویسی برای برنامه های خاص توسط متلب یا فرترن | ...|Email:sakhadem67@gmail.com| |Mobile no: +989215847014 & +989158917342 |

موضوعات
abs(۱)
advanced(۱)
advanced engineering mathematic(۱)
algorithm(۱)
answer(۱)
cfd(٤)
continuem(۱)
continuum mechanics(۱)
erwin kreyszig(۱)
examples(۱)
flow(۱)
flow simulation(۱)
fluid dynamic(۱)
fortran(٢)
g thomas mase(۱)
george e mase(۱)
jet motor(۱)
john h lienhard(۱)
jr wark(۱)
kenneth(۱)
latitice boltzmann(۱)
matlab(۱)
matlab learning(۱)
mechanical engineering(۱)
method of cfd(۱)
multiphase(۱)
open foam(۱)
pincropera(۱)
seminar(۱)
solidworks(۱)
solution(۱)
solution manual(۱)
template(۱)
thermodynamic(٢)
آدریان بیژان(۱)
آرپاچی(۱)
آزمون استخدامی(۱)
آزمون های آزمایشی(۱)
آموزش(٢)
آموزش متلب(۱)
آموزش و پرورش(۱)
آموزشی(۱)
اپن فوم(۱)
اتومبیل(۱)
اختصارات(۱)
ارتعاشات(۱)
ارشد(۱)
استاتیک(۱)
استریتر(۱)
امتحان پایان ترم(۱)
انتقال حرارت(۸)
انتقال حرارت پیشرفته(۳)
انتقال حرارت هدایتی(٤)
اندروید(۱)
اوگاتا(۱)
اکچویتور(۱)
اینکروپرا(۱)
بیر جانسون(۱)
پارسه(۱)
پایان نامه(۱)
پایان نامه ی کارشناسی(۱)
پروژه(٢)
پروژه ی کارشناسی(۱)
پیام نور(۳)
تامسون(۱)
تبدیل انرژی(٤)
تبدیل انرژِی(٥)
تدریس خصوصی(۱)
ترمز(۱)
ترمودینامیک(٢)
ترمودینامیک پیشرفته(٢)
تشریح مسائل(٤)
تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو(۱)
تکنولوژی خودرو(۱)
جدول(۱)
جریان دو فازی(۳)
جزوه(٥)
جزوه ی آموزشی(٢)
جزوه ی دکتر بقالیان(۱)
چاپرا(۱)
حل مسائل(۱)
خودرو(۱)
خودروهای هیبریدی(۱)
دانشگاه شریف(۱)
دانلود جزوه(۱)
دفترچه راهنما(۱)
دکتر بقالیان(۱)
دکتر سلطانی(۱)
دکتر شکرگزار(۱)
دینامیک خودرو(۱)
دینامیک سیالات محاسباتی(٤)
دینامیک مریام(۱)
دیکشنری(۱)
رانندگی(۱)
راهنمای تعمیرات(۱)
رژیم های جریان(۱)
روآ(۱)
روز مهندس(۱)
ریاضی مهندسی(٢)
ریاضی مهندسی پیشرفته(۱)
زانتیا(۱)
سالید ورکز(۱)
سالیدورک(۱)
سرو مکانیزم(۱)
سروو مکانیزم(۱)
سنجل(۱)
سوالات(۱)
سیالات و جامدات(۱)
سیستم سوخت رسانی(۱)
سیستم های کنترل(۱)
سیمولینک(۱)
شیدفر(۱)
علی خادم(۱)
فرترن(۱)
فورترن(۱)
گرانش ناچیز(۱)
لغات زبان تخصصی(٢)
ماکزیمم شار حرارتی(۱)
متلب(٢)
محاسبات عددی پیشرفته(٢)
مریام(۱)
معادلات دیفرانسیل(۱)
مقاومت مصالح(٢)
مهندسی مکانیک(۳)
مکانیک(۳)
مکانیک خودرو(۱)
مکانیک سیالات(۳)
مکانیک سیالات پیشرفته(٢)
مکانیک محیط های پیوسته(٢)
نانو سیال(۱)
نرم افزار(٢)
نمونه(۱)
نمونه سوال(۳)
نمونه سوالات(٢)
نکات تستی و کنکوری(۱)
هافمن(۱)
هندبوک ریاضی(۱)
هولمن(۱)
هیبریدی(۱)
هیدرولیک(۱)
کارشناسی ارشد(٥)
کتاب(۱)
کنترل(۱)
کنترل ولو(۱)
کنکور کاردانی به کارشناسی(۱)
کنکور کارشناسی ارشد(۱)
کوری(۱)

صفحات وبلاگ

نويسندگان
RSS Feed
border="0" ALT="Google" align="absmiddle">
پرشین وبلاگ
script src="http://bandarpix.bplaced.net/java/date.js">