درگاه مهندسی مکانیک
تبدیل انرژی - Energy conversion
 

دانلود مجموعه جزوات جناب آقای دکتر سلطانی ؛ برای درس تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو...

این مجموعه دارای چندین فایل پاور پوینت می باشد

دارای فصل های اول تا هفتم میباشد که به ترتیب ؛ اسمگذاری در خودرو - سیستم های ترمز و سیستم های ضد قفل - ایمنی خودرو - کیسه هوا - سیستم تعلیق - مولتی پلکس ؛  در خوردو می باشد...

این مجموعه را در ادامه ی مطلب می توانید بارگذاری نمایید...

Regards...



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو / جزوه / دکتر سلطانی

جزوه ی سیستم های کنترل (سرو مکانیزم) نوشته ی اوگاتا (ogata) ؛ از جناب آقای دکتر بقائیان برای دانشجویان مهندسی مکانیک و گرایش خودرو ؛آماده برای دانلود شده است...

این جزوه شامل فصول زیر می باشد...

فصل 1 : معرفی سیستم های کنترل

فصل 2 : مدل سازی ریاضی سیستم های دینامیکی

فصل 3 : سیستم های مکانیکی و سیستم های الکتریکی

فصل 4 : مدل سازی ریاضی سیستم های سیالاتی و گرمایی

فصل 5 : تحلیل پاسخ گذرا و پاسخ حالت ماندگار

فصل 6 : سیستم های کنترل به روش مکان هندسی ریشه ها

فصل 7 : سیستم های کنترل به روش پاسخ فرکانسی

فصل 8 : کنترل کننده های PID و PID های اصلاح شده

فصل 9 : تحلیل سیستم های کنترل در فضای حالت

و فصل 10 : طراحی سیستم های کنترل در فضای حالت

دانلود در ادامه ی مطلب ...



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : سیستم های کنترل / سرو مکانیزم / جزوه ی دکتر بقالیان / اوگاتا

۱۳٩۱/۱٢/٦ :: ۱۱:٤۳ ‎ق.ظ :: نويسنده : علی خادم

ABS ترمز
نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی
در این گونه موارد وارد عمل میشه. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون
خودروی خود را متوقف کنند. ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS ترمز
بسیار ساده است. وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی ABS عملکرد ترمز
متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ممکن است چندین متر لیز بخورید ضمن اینکه کنترل خودرو از
دستانتان خارج میشود .ممکن است با خودرو های دیگر تصادف کنید. یکی از روشهایی که رانندگان ماهر
استفاده میکنند این است که وقتی ترمز را روی یخ فشار میدهند مواظب این هستند که چرخها قفل نکنند
این کار را برای شما ABS بمحض اینکه این عمل اتفاق افتاد لحظه ای پا را از روی ترمز بر میدارند. سیستم
بطور اتوماتیک انجام میدهد. در نتیجه زمان توقف کوتاه تر میشود و دیگر اینکه در هنگام ترمز شما توانائی
هدایت ماشین بوسیله فرمان خودرو را دارید.


از چهار قسمت اصلی تشکیل شده: ABS سیستم
1-  حسگرهای سرعت
2 -  پمپ
3 -  سوپاپها
 4 - کنترلر


1 - حسگرهای سرعت: که کنترل سرعت چرخها را جهت بررسی اینکه آیا چرخ دارد قفل میشود

 2 - سوپاپها: که در مسیر هر ترمز هر قرار دارد. و در سه وضعیت قرار میگیرند و فشار ترمز را کنترل میکنند.
کنترل میشوند ABS سوپاپها مستقیما بوسیله سیستم
3 -  پمپ: در صورتیکه سوپاپ فشار روی ترمز را کم کند پمپ نیروی اضافی را برمیگرداند و هرگاه
سوپاپ فشار روی ترمز را بخواهد افزایش دهد پمپ این نیرو را بازیابی میکند.
4 -  همان کامپیوتری است که روی خودورها نصب میشود این کامپیوتر همواره وضعیت سنسورهای سرعت را پردازش و سوپاپها را کنترل میکند.

روش کار سیستم به این طریق است:
سنسورها مداواما بوسیله کنترلر چک میشوند در صورتیکه شتاب چرخش چرخها کاهش پیدا کند سیستم کنترل وضعیت سوپاپها را به حالت آماده در میاورد. اگر کنترلر ضریب این کاهش شتاب را زیاد ارزیابی
کند و چرخها را در آستانه توقف کامل ببیند، سوپها رامی بندد تا فشار ترمز کمتر شود سپس بمحض اینکه
احساس کرد شتاب چرخش چرخها زیاد شده دوباره سوپاپها را باز میکند. اینقدر این کار را ادامه میدهد تا
یا راننده پا را از روی ترمز بردارد یا خودرو کاملا متوقف شود. این عمل بسیار سریع انجام میشود. در این
هنگام شما زیر پایتان تپشهایی احساس خواهید کرد .
میتوانند در هر ثانیه 15 بار ABS این تپشها بخاطر باز و بسته شدن سریع سوپاپهاست. بعضی از سیستم های
این سیکل را تکرار کنند.
ABS انواع
است ABS -1 چهار کاناله: برای هر چرخ یک سنسور سرعت و یک سوپاپ وجود دارد این بهترین نوع
-2 سه کاناله: برای هر کدام از چرخهای جلو یک سنسور و یک سوپاپ و برای دو چرخ عقب یک سنسور
و یک سوپاپ وجود دارد که معمولا داخل اکسل عقب نصب میشود در این نوع ممکن است یکی از
چرخهای عقب قفل کند. مثلا در شرایطی که یک چرخ روی گازوئیل و چرخ دیگر روی زمین خشک
است.
-3 تک کاناله: که برای دو چرخ عقب یک سنسور و یک سوپاپ وجود دارد.
عدم گرم شدن لنتهاست. ABS یکی از مزایای دیگر سیستم
دیگر تلمبه زنی پدال ترمز لازم نیست. این روش مربوط به ABS نکته :با خودروهای دارای سیستم
منجر به طولانی تر شدن زمان توقف میشود. ABS خودروهای معمولی است. تلمبه زدن با

سوال : آیا واقعا ترمز ABS کار می کند؟

در سال 1996 گزارشی منتشر کرد که نشان Insurance Institute for Highway Safety
در تصادفات مهلک از تعداد خودروهای فاقد این سیستم ABS میدهد تعداد خودروهای دارای سیستم
کمتر نیست. (به نسبت تعداد خودروها). همین گزارش حاکی است اغلب این خودروها بیشتر در تصادفات
انفرادی نقش داشته اند. اما خودروهای معمولی و رانندگان آنها بیشتر در تصادف با یکدیگر دچار خسارت
شده اند.
علت بسیار جالب است:
-1 رانندگان این خودروها بخاطر وجود این سیستم جسارت خاصی پیدا میکنند و با سرعتهای بالاتری
رانندگی میکنند و اعمال خطرناکتری انجام میدهند.
-2 بعضی از رانندگان وقتی در یک حالت واقعا اضطراری و برای اولین بار ترمز شدید گرفته اند حالت
عجیب تپش پدال ترمز آنها را به اشتباه انداخته . پس ناخودآگاه پا را از روی پدال ترمز برداشته اند.
-3 بسیاری از رانندگان بخاطر اینکه توانسته اند در حالیکه پا را روی ترمز داشته اند از فرمان خودرو استفاده
کنند خودرویشان چپ شده یا از جاده خارج شده اند در صورتیکه رانندگان خودروهای فاقد این سیستم بعد
از ترمز شدید لیز خورده اند و با ماشین جلویی برخورد کرده اند.
پیشنهاد میشود کسانی که بتازگی این نوع خودروها رو خریداری میکنن در یک مکان خلوت با سرعتهای
متفاوت و در شرایط مختلف با کمال خونسردی عملکرد ترمز ای بی س را آزمایش کنند تا در شرایط واقعا
خطرناک دچار حادثه نشوند.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : ترمز / abs / خودرو / رانندگی

 
درباره وبلاگ
سیدعلی خادم

|" MSc Degree at Mechanic - Energy conversion" | کارشناس ارشد مرکز واحد تحقیقات و توسعه و مهندسی شرکت برنا صنعت توس www.bornasanattoos.com | مدرس حل تمرین دروس کاردانی مکانیک در دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور | تدریس و آموزش نرم افزارهای تخصصی مهندسی مکانیک در تحلیل های سیالاتی و جامداتی، و کدنویسی برای برنامه های خاص توسط متلب یا فرترن | ...|Email:sakhadem67@gmail.com| |Mobile no: +989215847014 & +989158917342 |

موضوعات
abs(۱)
advanced(۱)
advanced engineering mathematic(۱)
algorithm(۱)
answer(۱)
cfd(٤)
continuem(۱)
continuum mechanics(۱)
erwin kreyszig(۱)
examples(۱)
flow(۱)
flow simulation(۱)
fluid dynamic(۱)
fortran(٢)
g thomas mase(۱)
george e mase(۱)
jet motor(۱)
john h lienhard(۱)
jr wark(۱)
kenneth(۱)
latitice boltzmann(۱)
matlab(۱)
matlab learning(۱)
mechanical engineering(۱)
method of cfd(۱)
multiphase(۱)
open foam(۱)
pincropera(۱)
seminar(۱)
solidworks(۱)
solution(۱)
solution manual(۱)
template(۱)
thermodynamic(٢)
آدریان بیژان(۱)
آرپاچی(۱)
آزمون استخدامی(۱)
آزمون های آزمایشی(۱)
آموزش(٢)
آموزش متلب(۱)
آموزش و پرورش(۱)
آموزشی(۱)
اپن فوم(۱)
اتومبیل(۱)
اختصارات(۱)
ارتعاشات(۱)
ارشد(۱)
استاتیک(۱)
استریتر(۱)
امتحان پایان ترم(۱)
انتقال حرارت(۸)
انتقال حرارت پیشرفته(۳)
انتقال حرارت هدایتی(٤)
اندروید(۱)
اوگاتا(۱)
اکچویتور(۱)
اینکروپرا(۱)
بیر جانسون(۱)
پارسه(۱)
پایان نامه(۱)
پایان نامه ی کارشناسی(۱)
پروژه(٢)
پروژه ی کارشناسی(۱)
پیام نور(۳)
تامسون(۱)
تبدیل انرژی(٤)
تبدیل انرژِی(٥)
تدریس خصوصی(۱)
ترمز(۱)
ترمودینامیک(٢)
ترمودینامیک پیشرفته(٢)
تشریح مسائل(٤)
تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو(۱)
تکنولوژی خودرو(۱)
جدول(۱)
جریان دو فازی(۳)
جزوه(٥)
جزوه ی آموزشی(٢)
جزوه ی دکتر بقالیان(۱)
چاپرا(۱)
حل مسائل(۱)
خودرو(۱)
خودروهای هیبریدی(۱)
دانشگاه شریف(۱)
دانلود جزوه(۱)
دفترچه راهنما(۱)
دکتر بقالیان(۱)
دکتر سلطانی(۱)
دکتر شکرگزار(۱)
دینامیک خودرو(۱)
دینامیک سیالات محاسباتی(٤)
دینامیک مریام(۱)
دیکشنری(۱)
رانندگی(۱)
راهنمای تعمیرات(۱)
رژیم های جریان(۱)
روآ(۱)
روز مهندس(۱)
ریاضی مهندسی(٢)
ریاضی مهندسی پیشرفته(۱)
زانتیا(۱)
سالید ورکز(۱)
سالیدورک(۱)
سرو مکانیزم(۱)
سروو مکانیزم(۱)
سنجل(۱)
سوالات(۱)
سیالات و جامدات(۱)
سیستم سوخت رسانی(۱)
سیستم های کنترل(۱)
سیمولینک(۱)
شیدفر(۱)
علی خادم(۱)
فرترن(۱)
فورترن(۱)
گرانش ناچیز(۱)
لغات زبان تخصصی(٢)
ماکزیمم شار حرارتی(۱)
متلب(٢)
محاسبات عددی پیشرفته(٢)
مریام(۱)
معادلات دیفرانسیل(۱)
مقاومت مصالح(٢)
مهندسی مکانیک(۳)
مکانیک(۳)
مکانیک خودرو(۱)
مکانیک سیالات(۳)
مکانیک سیالات پیشرفته(٢)
مکانیک محیط های پیوسته(٢)
نانو سیال(۱)
نرم افزار(٢)
نمونه(۱)
نمونه سوال(۳)
نمونه سوالات(٢)
نکات تستی و کنکوری(۱)
هافمن(۱)
هندبوک ریاضی(۱)
هولمن(۱)
هیبریدی(۱)
هیدرولیک(۱)
کارشناسی ارشد(٥)
کتاب(۱)
کنترل(۱)
کنترل ولو(۱)
کنکور کاردانی به کارشناسی(۱)
کنکور کارشناسی ارشد(۱)
کوری(۱)

صفحات وبلاگ

نويسندگان
RSS Feed
border="0" ALT="Google" align="absmiddle">
پرشین وبلاگ
script src="http://bandarpix.bplaced.net/java/date.js">